Школа розвитку особистості
Сучасна економіка вимагає інноваційності, тому навчально-виховний комплекс має готувати випускників, здатних впроваджувати інноваційні зміни, виконувати свою роботу творчо, інноваційно.
Рис. Сфери впливу на дитину в освітньому середовищі
Ми прагнемо зробити свій заклад осередком партнерства і співпраці, в якій дитина є не тільки учасником, а й творцем середовища, в якому їй жити, навчатися, розвиватися, творити. Саме це дозволить розкрити інноваційний потенціал кожної особистості, який залежить від рівня її життєвої компетентності.
Школа розвитку особистості передбачає:
· розглядати дитину як особистість, що формується;
· не нав’язувати їй свої погляди, а бачити у кожній індивідуальність зі своїм світоглядом,
внутрішнім світом, потребами і переживаннями;
· формувати в учнів риси інноваційної особистості.
Мета: створити таке середовище, в якому дитина вільно могла б себе реалізувати, почувати себе затишно, комфортно, іти до навчально-виховного комплексу з радістю, з бажанням учитися, творити з вірою у свою обдарованість, свої сили та можливості.
Рис. Модель випускника-2021.
Концептуальна ідея моделі:
· перехід від моделі навчального закладу, що функціонує, до моделі навчального закладу,
що розвивається і забезпечує розвиток інноваційної особистості сільського учня;
· оволодіння учасниками навчально-виховного процесу мистецтвом життєтворчості в
умовах партнерської співпраці, атмосфери поваги, довіри, успіху;
· створення Школи розвитку особистості, яка забезпечує своєчасне виявлення і розвиток
творчого потенціалу дитини, творче навчання, що передбачає залучення до наукового
пошуку й використання отриманих знань на практиці;
· формування навчально-виховного середовища сільського навчального закладу.
Завдання:
- вивчити психофізичні, індивідуальні особливості дитини, вплив внутрішнього та зовнішнього
середовища на її розвиток;
- розкрити дидактичний, навчально-виховний, методичний регіональний, управлінський
аспекти формування сприятливого освітнього середовища;
- оптимізувати науково-методичну роботу щодо вибору і застосування навчальних
стратегій;
- сприяти формуванню професійно компетентного колективу, створенню умов щодо
всебічного розкриття педагогічних, громадських, людських якостей особистості.
Очікувані результати:
- наявність рис інноваційної особистості: відкритість новому досвіду, внутрішня воля, емоційна стабільність і стресостійкість, адекватна самооцінка, рефлективність, спонтанність, позитивне мислення, креативність;
- сформувані життєві компетентності випускника, готового до самоосвіти, самоорганізації, саморозвитку;
- підвищення самооцінки, інтересу до життя;
- сформується здатність творення особистістю свого майбутнього;
- набуття випускниками життєвого досвіду в умовах мінливого соціального простору.
Науково-методична проблема на 2016 – 2021 роки:
«Вибір і застосування навчальних стратегій для
розвитку інноваційної особистості»